Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Sortowane: Domyślne

Platformy wibracyjne

Platforma wibracyjna lub jak niektórzy ją nazywają – mata wibrująca power plate to sprzęt fitness dedykowany zarówno dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z treningami, jak i zaawansowanych trenujących. Urządzenie wytwarza wibracje o różnym spektrum mocy i częstotliwości, dzięki czemu pobudza mięśnie do pracy. Wytworzona siła przeciążenia rozkurcza je i napina, stymulując je oraz wpływając na układ krwionośny i kostno-stawowy. Trening wykonany na platformie wibracyjnej poprawia koordynację i kondycję, a także niesie ze sobą szereg innych zalet. Jeśli znudziły Cię standardowe ćwiczenia w domowym zaciszu lub masz ochotę wypróbować potencjał nowego sprzętu, koniecznie, przemyśl zakup tego niesamowitego sprzętu fitness.

Jak wybrać platformę wibracyjną?

Decydując się na kupno platformy wibracyjnej, warto zwrócić uwagę na jej parametry techniczne. Przede wszystkim zakres ruchu jaki posiada – od jego rodzaju zależy, które mięśnie będą pobudzane podczas treningów. Ponadto, musimy zwrócić uwagę na jej budowę oraz to czy posiada elementy konstrukcyjne zabezpieczające osobę ćwiczącą. Najlepiej, jeżeli platforma wibracyjna zawiera płytę lub matę antypoślizgową, która uchroni nas przed upadkiem podczas treningu. Warto również zwrócić uwagę, czy urządzenie posiada stopki poziomujące, dzięki którym ustabilizujemy sprzęt niezależnie od poziomu podłoża. Doskonałīm dodatkiem do platformy będą również ekspandery do ćwiczeń, dzięki którym zaangażujemy w ćwiczenia jeszcze więcej mięśni.

Rodzaje platform wibracyjnych

Główny podział platform wibracyjnych dotyczy zakresu ich pracy. Z tego względu można wyróżnić:

  • platformy wibracyjne liniowe – wibracje góra-dół,
  • platformy wibracyjne osiowe – wykonujące ruchy w prawo i lewo, gdzie środkowa część jest stabilna.

Im więcej ruchów wykonuje urządzenie, tym bardziej zróżnicowany trening możemy wykonać. Na rynku istnieją również platformy wibracyjne kolumnowe, posiadające dodatkową stabilizację w postaci kolumny. Ponadto, platformy wibracyjne możemy różnicować pod względem mocy. Większość urządzeń dostępnych w sprzedaży działa z mocą od 200 do 2000 W. Jeśli zależy nam na efektach, powinniśmy wybrać platformę wibracyjną o większej intensywności działania 

Tak naprawdę trening na każdym rodzaju platformy power plate może dać spodziewane rezultaty. Ważne jednak, aby sprzęt posiadał szeroki zakres prędkości oraz dużą ilość programów treningowych. 

Szczególnie polecane są platformy wibracyjne posiadające dodatki, które rozszerzają oraz usprawniają nasz trening. Do najciekawszych propozycji można zaliczyć urządzenia, takie jak np.:

  • platforma wibracyjna z pilotem – możliwe sterowanie w czasie treningu,
  • platforma wibracyjna z matą – na niskich częstotliwościach umożliwia dodatkowy masaż stóp, na wysokich – pobudza je do działania,
  • platforma wibracyjna z zegarkiem – jeszcze wygodniejsza opcja sterowania urządzeniem w formie zegarka,
  • platforma wibracyjna z ekspanderami – wyposażona w linki do ćwiczeń ramion i rąk podczas treningu.

Jak ćwiczyć na platformie wibracyjnej?

Platforma wibracyjna daje ogromne możliwości treningowe ze względu na różne pozycje ciała, jakie możemy przyjąć. Możemy ćwiczyć na niej statycznie, opierając na urządzeniu wybraną partię ciała lub dynamicznie – wykonując na niej ćwiczenia oraz zwiększając częstotliwość ruchów. Aby jeszcze bardziej zintensyfikować trening, możemy wspomóc się dołączonymi do niektórych modeli ekspanderami lub złapać w dłonie hantle

Na platformie wibracyjnej możemy wykonywać różnorodne ćwiczenia w tym m.in.:

  • przysiady,
  • planki,
  • pompki, 
  • zakroki,
  • wznosy nóg bokiem.

Większość ćwiczeń na platformie treningowej z wibracjami możemy wykonać w podobny sposób, co na stabilnym podłożu. Ich efekt zależy od naszego zaangażowania, a także intensywności wibracji, jaką ustawimy. 

Kto może ćwiczyć na platformie wibracyjnej?

Jeśli jesteśmy zdrowymi osobami w sile wieku, możemy ćwiczyć na platformie niezależnie od stopnia zaawansowania treningowego. Warto jednak zacząć treningi od ćwiczeń statycznych na niskich częstotliwościach, aby w przyszłości wykonywać dynamiczne ruchy ciała przy maksymalnej mocy urządzenia.

Treningu na platformie wibracyjnej musimy się jednak wystrzegać, jeśli cierpimy na m.in.:

  • padaczkę,
  • nowotwór (do 5 lat od jego wyleczenia),
  • choroby serca,
  • choroby wieńcowe,
  • Parkinsona,
  • kamicę nerkową lub żółciową,
  • przepuklinę,
  • choroby zakaźne.

Lista przeciwwskazań jest o wiele dłuższa. Dlatego w przypadku szczególnie poważnych schorzeń lub dyskusyjnego stanu zdrowia, zwłaszcza w kontekście układu ruchowego, warto przed pierwszym treningiem skonsultować się z lekarzem. 

Efekty ćwiczeń na platformie wibracyjnej

Pozytywne skutki ćwiczeń na platformie wibracyjnej możemy zauważyć już po pierwszych treningach. Wpływa ona bowiem dobroczynnie na wiele układów, mięśni oraz struktur w naszym ciele. Przede wszystkim jej działanie odczujemy na:

  • kościach, mięśniach i stawach – w zależności od przyjętej pozycji modelujemy i wzmacniamy wybrane partie mięśniowe, chronimy stawy, a także zwiększamy gęstość kości, wpływając na szybkość ich regeneracji oraz odbudowy,
  • skórę – ćwiczenia na platformie pobudzają produkcję kolagenu i elastyny, dzięki czemu skóra jest bardziej napięta, ujędrniona i odmłodzona, a także są idealne do walki z cellulitem,
  • tkankę tłuszczową – trening na platformie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, a także pomaga w walce z cholesterolem,
  • całym organizmie powracającym do sił po kontuzji – trening power plate doskonale uzupełnia rehabilitację, redukuje ból, poprawia krążenie i zwiększa produkcję endorfin odpowiedzialnych za dobre samopoczucie.

Najlepsze efekty ćwiczeń na platformie wibracyjnej osiągniemy łącząc treningi ze zrównoważoną i dobrze zbilansowaną dietą, a także dużą aktywnością fizyczną również w czasie pomiędzy treningami. 

Platforma wibracyjna lub jak niektórzy ją nazywają – mata wibrująca power plate to sprzęt fitness dedykowany zarówno dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z treningami, jak i zaawansowanych trenujących. Urządzenie wytwarza wibracje o różnym spektrum mocy i częstotliwości, dzięki czemu pobudza mięśnie do pracy. Wytworzona siła przeciążenia rozkurcza je i napina, stymulując je oraz wpływając na układ krwionośny i kostno-stawowy. Trening wykonany na platformie wibracyjnej poprawia koordynację i kondycję, a także niesie ze sobą szereg innych zalet. Jeśli znudziły Cię standardowe ćwiczenia w domowym zaciszu lub masz ochotę wypróbować potencjał nowego sprzętu, koniecznie, przemyśl zakup tego niesamowitego sprzętu fitness.

Jak wybrać platformę wibracyjną?

Decydując się na kupno platformy wibracyjnej, warto zwrócić uwagę na jej parametry techniczne. Przede wszystkim zakres ruchu jaki posiada – od jego rodzaju zależy, które mięśnie będą pobudzane podczas treningów. Ponadto, musimy zwrócić uwagę na jej budowę oraz to czy posiada elementy konstrukcyjne zabezpieczające osobę ćwiczącą. Najlepiej, jeżeli platforma wibracyjna zawiera płytę lub matę antypoślizgową, która uchroni nas przed upadkiem podczas treningu. Warto również zwrócić uwagę, czy urządzenie posiada stopki poziomujące, dzięki którym ustabilizujemy sprzęt niezależnie od poziomu podłoża. Doskonałīm dodatkiem do platformy będą również ekspandery do ćwiczeń, dzięki którym zaangażujemy w ćwiczenia jeszcze więcej mięśni.

Rodzaje platform wibracyjnych

Główny podział platform wibracyjnych dotyczy zakresu ich pracy. Z tego względu można wyróżnić:

  • platformy wibracyjne liniowe – wibracje góra-dół,
  • platformy wibracyjne osiowe – wykonujące ruchy w prawo i lewo, gdzie środkowa część jest stabilna.

Im więcej ruchów wykonuje urządzenie, tym bardziej zróżnicowany trening możemy wykonać. Na rynku istnieją również platformy wibracyjne kolumnowe, posiadające dodatkową stabilizację w postaci kolumny. Ponadto, platformy wibracyjne możemy różnicować pod względem mocy. Większość urządzeń dostępnych w sprzedaży działa z mocą od 200 do 2000 W. Jeśli zależy nam na efektach, powinniśmy wybrać platformę wibracyjną o większej intensywności działania 

Tak naprawdę trening na każdym rodzaju platformy power plate może dać spodziewane rezultaty. Ważne jednak, aby sprzęt posiadał szeroki zakres prędkości oraz dużą ilość programów treningowych. 

Szczególnie polecane są platformy wibracyjne posiadające dodatki, które rozszerzają oraz usprawniają nasz trening. Do najciekawszych propozycji można zaliczyć urządzenia, takie jak np.:

  • platforma wibracyjna z pilotem – możliwe sterowanie w czasie treningu,
  • platforma wibracyjna z matą – na niskich częstotliwościach umożliwia dodatkowy masaż stóp, na wysokich – pobudza je do działania,
  • platforma wibracyjna z zegarkiem – jeszcze wygodniejsza opcja sterowania urządzeniem w formie zegarka,
  • platforma wibracyjna z ekspanderami – wyposażona w linki do ćwiczeń ramion i rąk podczas treningu.

Jak ćwiczyć na platformie wibracyjnej?

Platforma wibracyjna daje ogromne możliwości treningowe ze względu na różne pozycje ciała, jakie możemy przyjąć. Możemy ćwiczyć na niej statycznie, opierając na urządzeniu wybraną partię ciała lub dynamicznie – wykonując na niej ćwiczenia oraz zwiększając częstotliwość ruchów. Aby jeszcze bardziej zintensyfikować trening, możemy wspomóc się dołączonymi do niektórych modeli ekspanderami lub złapać w dłonie hantle

Na platformie wibracyjnej możemy wykonywać różnorodne ćwiczenia w tym m.in.:

  • przysiady,
  • planki,
  • pompki, 
  • zakroki,
  • wznosy nóg bokiem.

Większość ćwiczeń na platformie treningowej z wibracjami możemy wykonać w podobny sposób, co na stabilnym podłożu. Ich efekt zależy od naszego zaangażowania, a także intensywności wibracji, jaką ustawimy. 

Kto może ćwiczyć na platformie wibracyjnej?

Jeśli jesteśmy zdrowymi osobami w sile wieku, możemy ćwiczyć na platformie niezależnie od stopnia zaawansowania treningowego. Warto jednak zacząć treningi od ćwiczeń statycznych na niskich częstotliwościach, aby w przyszłości wykonywać dynamiczne ruchy ciała przy maksymalnej mocy urządzenia.

Treningu na platformie wibracyjnej musimy się jednak wystrzegać, jeśli cierpimy na m.in.:

  • padaczkę,
  • nowotwór (do 5 lat od jego wyleczenia),
  • choroby serca,
  • choroby wieńcowe,
  • Parkinsona,
  • kamicę nerkową lub żółciową,
  • przepuklinę,
  • choroby zakaźne.

Lista przeciwwskazań jest o wiele dłuższa. Dlatego w przypadku szczególnie poważnych schorzeń lub dyskusyjnego stanu zdrowia, zwłaszcza w kontekście układu ruchowego, warto przed pierwszym treningiem skonsultować się z lekarzem. 

Efekty ćwiczeń na platformie wibracyjnej

Pozytywne skutki ćwiczeń na platformie wibracyjnej możemy zauważyć już po pierwszych treningach. Wpływa ona bowiem dobroczynnie na wiele układów, mięśni oraz struktur w naszym ciele. Przede wszystkim jej działanie odczujemy na:

  • kościach, mięśniach i stawach – w zależności od przyjętej pozycji modelujemy i wzmacniamy wybrane partie mięśniowe, chronimy stawy, a także zwiększamy gęstość kości, wpływając na szybkość ich regeneracji oraz odbudowy,
  • skórę – ćwiczenia na platformie pobudzają produkcję kolagenu i elastyny, dzięki czemu skóra jest bardziej napięta, ujędrniona i odmłodzona, a także są idealne do walki z cellulitem,
  • tkankę tłuszczową – trening na platformie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, a także pomaga w walce z cholesterolem,
  • całym organizmie powracającym do sił po kontuzji – trening power plate doskonale uzupełnia rehabilitację, redukuje ból, poprawia krążenie i zwiększa produkcję endorfin odpowiedzialnych za dobre samopoczucie.

Najlepsze efekty ćwiczeń na platformie wibracyjnej osiągniemy łącząc treningi ze zrównoważoną i dobrze zbilansowaną dietą, a także dużą aktywnością fizyczną również w czasie pomiędzy treningami. 

Więcej Ukryj

Ulubione