Śnieg i promocje spadają z nieba na Mikołajki! -15% na wybrane produkty Sprawdź
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Utworzone

20 List 2021

W kategoriach

Plany treningowe / Siłownia / Gryfy

Ćwicząc z gryfem możemy trenować każdą partię mięśniową w naszym ciele. Można stwierdzić, że ćwiczenia za pomocą gryfu - inaczej ćwiczenia na wolnym ciężarze są jednymi z najbardziej skutecznych ćwiczeń zarówno przy odchudzaniu czy zwiększaniu masy mięśniowej. 

Ćwiczenia siłowe bardzo korzystnie wpływają na wygląd naszej sylwetki, wzmacniają całe ciało- co za tym idzie- poprawiają naszą postawę, ujędrniają skórę, poprawiają nasze samopoczucie oraz podnoszą naszą samoocenę.

Jest na rynku kilka rodzajów gryfów: gryf prosty, gryf łamany, gryf mocno łamany. Każdy z nich ma nieco inne zastosowanie. Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń z wykorzystaniem tych gryfów.  Na każdy rodzaj gryfów przeznaczone są tak zwane “talerze”, aby z treningu na trening móc progresować i sprawiać, że trening będzie bardziej intensywny oraz efektywniejszy.

Przysiad ze sztangą na plecach (gryf prosty)

Zaangażowane mięśnie: mięśnie nóg (czworogłowe uda), pośladkowy wielki oraz mięśnie tułowia

Martwy ciąg (gryf prosty)

Zaangażowane mięśnie: mięśnie nóg (mięsień dwugłowy uda), mięśnie grzbietu oraz mięśnie tułowia.

Wyciskanie gryfu nad głowę z pozycji stojącej (gryf prosty)

Zaangażowanie mięśnie: mięśnie ramion (mięsień naramienny, mięsień trójgłowy ramienia), mięśnie klatki piersiowej.

Uginanie przedramion (gryf łamany)

Zaangażowanie mięśnie:  głównie mięsień dwugłowy ramienia

Prostowanie przedramion zza głowy leżąc (gryf łamany)

Zaangażowane mięśnie: mięśnie ramienia, głównie mięsień trójgłowy ramienia

Unoszenie gryfu do mostka/brody (gryf łamany)

Zaangażowane mięśnie: mięśnie ramion  oraz przedramion

Wyciskanie gryfu na ławce poziomej (gryf łamany i gryf mocno łamany)

Zaangażowane mięśnie: mięśnie klatki piersiowej, mięśnie przedramion oraz ramion.

Favorites