W kategorii produktów: 29
Product filters

Trening siłowy w nie może odbyć się bez obciążeń, które stymulują nasze mięśnie. Aby móc je dźwigać, niezbędny będzie gryf - przyrząd, na którym umieścimy ciężary w postaci talerzy. Przyjmuje on przeważnie formę prostego pręta z gwintowanymi końcówkami, na które zakłada się obciążenie. Nie zawsze bywa on jednak prosty. Na rynku istnieją produkty o wygiętej formie tzw. gryfy łamane. Nietypowy wygląd ma na celu przede wszystkim zmianę uchwytu oraz ułożenia rąk, a tym samym - pobudzenie innych grup mięśni do pracy. W sklepie Hop-Sport znajdziesz gryfy o zróżnicowanej budowie oraz wielkości, produkty przeznaczone do sztang, jak i hantli. Ich wspólnym mianownikiem jest niesamowita wytrzymałość oraz wysoki stopień zabezpieczeń, chroniący ćwiczącego przed ewentualnymi kontuzjami czy wypadkami.

Z czego jest zrobiony gryf?

Gryf do ćwiczeń przeważnie wykonany jest z chromowanej stali, odpornej na uszkodzenia, a także duże przeciążenia. Najlepsze modele posiadają dwa udogodnienia, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort ćwiczenia. Pierwszym z nich jest powłoka ryflowana. To nic innego jak powierzchnia pokryta nacięciami krzyżowymi, ułatwiającymi chwyt. Dzięki niej sztanga lub hantle nie ślizgają się w dłoniach. Ma to szczególne znaczenie w przypadku treningu na dużych ciężarach. Drugim udogodnieniem są gwintowane końcówki. To one umożliwiają założenie obciążenia poprzez wkręcenie talerzy, a nie jedynie ich nasunięcie. Zapobiega to wypadkom podczas kolejnych powtórzeń oraz przypadkowemu ześlizgnięciu ciężaru. Dodatkowym zabezpieczeniem gryfu mogą być specjalne nakrętki, które przytrzymują mocniej talerze w taki sposób, aby leżały nieruchomo. 

Rodzaje gryfów

W ofercie sklepu Hop-Sport znajdziesz wszystkie rodzaje gryfów, które są potrzebne w domowej siłowni do realizacji pełnowartościowego treningu siłowego. Wśród naszego asortymentu znajdziesz m.in.:

  • gryfy proste,
  • gryfy łamane,
  • gryfy lekko łamane,
  • gryfy mocno łamane,
  • gryfy olimpijskie,
  • gryf do kettlebell,
  • gryf do martwego ciągu,
  • zestawy gryfów.

Szczególnie polecamy ostatnią opcję, czyli zakup kompletu gryfów, które uzupełnią domową siłownię o najważniejsze przyrządy fitness. Zanim jednak zdecydujesz się na dokonanie zakupu, poznaj charakterystykę każdego rodzaju gryfu, aby kupić produkt, który naprawdę spełni Twoje oczekiwania.

Gryf prosty

Standardowa wersja gryfu nadająca się do hantli i sztang. Wykorzystuje się je najczęściej do ćwiczeń klatki piersiowej, bicepsów i tricepsów. Gryf prosty to najbardziej wszechstronny przyrząd, który powinien znaleźć się w każdej domowej siłowni. Daje on ogromne możliwości treningowe, a nauka prawidłowego chwytu przebiega bardzo szybko. Można z nim ćwiczyć także w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Jest to podstawowe wyposażenie w profesjonalnej, jak i domowej siłowni. W ofercie naszego sklepu można kupić gryf prosty krótki i długi.

Gryf łamany

Gryfy łamane można podzielić na mocno i lekko łamane. Zmienny kąt nachylenia w konstrukcji tego przyrządu daje przede wszystkim doskonałe efekty przy treningach bicepsów oraz tricepsów. Im większe “łamanie” gryfu, tym bardziej intensywnie pracuje szczyt głowy mięśnia. Gryfy łamane dedykowane są osobom chcącym wzmocnić ręce i wyrzeźbić ich kontury.

Gryf olimpijski

Dla profesjonalistów i osób poważnie myślących o sportach siłowych stworzono gryfy olimpijskie. Są one dużo większe i bardziej wytrzymałe od pozostałych rodzajów sprzętu. Niektóre modele wyposażone są w obrotowe tuleje dodatkowo stabilizujące ciężar i dające możliwość zastosowania jeszcze większego obciążenia. Ich konstrukcja pozwala głównie ćwiczyć klatkę piersiową, jak również wykonywać martwy ciąg. Można bez problemu założyć na nie swoje maksymalne obciążenie.

Gryf do kettlebell

Gryf do kettlebell, nazywany również uchwytem do kettlebell, stanowi alternatywę dla tradycyjnych kettli dostępnych na rynku. Jego przewagą jest możliwość dostosowania obciążenia poprzez nałożenie wybranych talerzy wagowych na gryf. W przypadku tradycyjnych kettli brakuje nam tej elastyczności, ponieważ nie możemy modyfikować obciążenia. Jeśli chcemy kontynuować progresję treningową, musimy zakupić kolejny kettlebell o wyższej wadze. Dzięki gryfowi do kettlebell zyskujemy większą swobodę i efektywność w naszych treningach, eliminując konieczność posiadania wielu kettlebelli o różnych kategoriach wagowych.

Gryf do martwego ciągu

Gryf do martwego ciągu znany także pod nazwą gryf heksagonalny, albo hex bar, to przyrząd zaliczany do sztang specjalistycznych. Jego budowa umożliwia przeprowadzenie treningu w którym rozkład sił jest bardziej równomierny, a tym samym odciążone zostają stawy i kręgosłup. Gryf do martwego ciągu, jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony głównie do “dead liftów”, spaceru farmera oraz innego rodzaju wyciskania.

Wymiary gryfów

W sprzedaży dostępne są gryfy o zróżnicowanych wymiarach. Przeważnie spotyka się modele w zakresie od 120 do 220 cm (sztangi) oraz od 30 do 55 cm (hantle). Im dłuższy jest gryf, tym więcej możemy zarzucić na niego ciężaru. Ważne jednak, że wraz z jego długością rośnie również jego waga, którą należy wliczać do obciążenia całkowitego, które dźwigamy. Ważnym wymiarem gryfu jest również jego średnica, gdyż to na jej podstawie będziemy dokupować kolejne talerze. Przeważnie wynosi ona od 30 mm do 50 mm zarówno dla hantli jak i sztang.

Jaki gryf do siłowni w domu?

Kupując gryf do domowej siłowni musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim dwa aspekty - jakie partie mamy zamiar ćwiczyć oraz ile posiadamy miejsca. W pierwszym przypadku musimy wybrać taki przyrząd, który spełni nasze oczekiwania względem ćwiczeń. Gryfy proste do sztang i hantli będą wyborem uniwersalnym, gryfy olimpijskie, łamane i heksagonalne nadawać się będą do specyficznych i konkretnych treningów. W kwestii miejsca musimy wybierać takie akcesoria, które z łatwością będziemy w stanie przechowywać. Jeśli dysponujemy małą przestrzenią, lepiej zakupić gryf do hantli. W przypadku domowych siłowni o znacznych metrażach możemy pokusić się o kupno kompletu gryfów różnego rodzaju. Niezależnie od naszego wyboru, warto wybierać produkty wytrzymałe oraz posiadające dodatkowe udogodnienia (ryflowanie, gwintowanie). Dzięki nim będziemy mogli ćwiczyć bezpiecznie, bez asekuracji, efektywnie stymulując mięśnie.