Utworzone

17 Kwie 2019

Author

Redakcja Hop-Sport

W kategoriach

Domowy trening fitness / Maty do ćwiczeń / Piłki gimnastyczne

Pod skrótem TBC kryje się Total Body Conditioning, jeden z najbardziej popularnych treningów. Doceniany jest głównie przez kobiety. Sprawdź z nami, czym właściwie jest trening TBC i jakie przynosi efekty.

Co to jest trening TBC?

Trening TBC to pewien rodzaj aerobiku. W TBC wykonujemy tradycyjne ćwiczenia aerobowe, których głównym zadaniem jest zwiększenie poziomu tętna (co przyspieszy spalanie kalorii) oraz rzeźbienie mięśni. Pierwszemu etapowi treningu towarzyszy szybka, rytmiczna muzyka, druga część treningu to ćwiczenia w wolniejszym tempie z wykorzystaniem akcesoriów treningowych takich jak np. hantle, gumy oporowe, stepy, czy taśmy oporowe

Zalety treningu TBC

Skuteczność treningu TBC bierze się z połączenia ćwiczeń aerobowych ze wzmacniającymi. Dzięki treningowi TBC możemy wyszczuplić całe ciało oraz wzmocnić mięśnie. Oprócz tego świetnie wpływa on także na poprawę kondycji fizycznej, pomaga w zwalczaniu zbędnych kilogramów oraz ujędrnia i modeluje całe ciało. Ćwiczenia TBC przyczyniają się do zwiększenia siły i poprawy wydolności tlenowej. Podczas treningu spalimy tkankę tłuszczową, zyskamy lepszą świadomość własnego ciała oraz poprawimy ogólną sprawnością fizyczną . Co więcej, ćwiczenia poprawiają poczucie rytmu oraz koordynację ruchową. Zaletą tego rodzaju treningu ogólnorozwojowego, jest także fakt, że nie obciąża on nadmiernie stawów. 

Jak długo trwa trening TBC?

Trening TBC trwa zazwyczaj godzinę. Na początku potrzebna jest minimum 10-minutowa rozgrzewka, dzięki której przygotujesz ciało do ćwiczeń. Po rozgrzewce powinniśmy wykonać ćwiczenia, które wzmocnią poszczególne partie mięśni - ramiona, brzuch i pośladki. Podczas ćwiczeń wykonuje się wiele powtórzeń, same zaś ćwiczenia nie są skomplikowane, możemy z powodzeniem je wykonywać w domu.

TBC - kto może ćwiczyć?

Trening TBC to bardzo dobry pomysł dla osób rozpoczynających treningi aerobowe, a także dla wytrwałych sportowców. Podczas treningów kształtujemy swoją sprawność fizyczną i kondycję. W TBC nie ma podziału na zajęcia dla początkujących, czy zaawansowanych - w tym przypadku najważniejsze jest indywidualne, odpowiednie dopasowanie obciążeń i intensywności ćwiczeń do konkretnej osoby. W przypadku osób z problemami z kręgosłupem można dobrać zestaw łagodniejszych ćwiczeń z piłką gimnastyczną.

Trening TBC - jak zacząć?

W Internecie znajdziemy wiele filmów instruktażowych, dzięki którym wykonamy trening TBC w domu, jednak przed rozpoczęciem treningów domowych warto zapisać się na kilka zajęć fitness, aby pod okiem instruktora nauczyć się prawidłowego wykonywania ćwiczeń i odpowiedniej techniki, co pozwoli nam uniknąć kontuzji. Trenując regularnie, pierwsze efekty ćwiczeń pojawią się na prawdę szybko!

Do ćwiczeń TBC w domu niezbędne będą akcesoria treningowe, takie jak np. wałki treningowe, maty fitnessstepy do aerobikustepperytaśmy oporowehantle, czy piłki gimnastyczne, które znajdziesz na naszej stronie. Udanych zakupów!

Ulubione