DARMOWA DOSTAWA - tylko 5 grudnia Nie przegap okazji
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Utworzone

26 Wrze 2022

W kategoriach

Poradnik zakupowy / Ławki treningowe

Ławka treningowa – recenzja

Sprzętem fitness, który każdy powinien mieć w swojej domowej siłowni jest ławka treningowa. Pozwala ona na wykonywanie wielu różnorodnych ćwiczeń, głównie z wolnymi ciężarami, w pełnym zakresie ruchu i w stabilnej pozycji. Na rynku istnieje jednak wiele ławek treningowych zróżnicowanych pod względem parametrów technicznych oraz możliwości regulacji oparcia. W niniejszym artykule zrecenzujemy jedną z najlepszych w ofercie sklepu Hop-Sport. Proszę Państwa, oto ona – ławka treningowa HS-1010 Pro

Jak wybrać ławkę treningową?

Ławka treningowa to sprzęt, który sprawdza się doskonale zarówno w przypadku profesjonalnych klubów sportowych, ale również domowych siłowni. Charakteryzuje się ona niewielką ceną, a przy tym ogromną pulą możliwości treningowych, jakie daje. Jest nieocenionym sprzymierzeńcem treningu siłowego. Sprawdza się bardzo dobrze u osób, które marzą o wyrzeźbionej sylwetce, a także chcących zwiększyć siłę.

Na ławce treningowej wykonamy różne warianty treningu siłowego. Są to: 

  • treningi typu FBW (Full Body Workout) – w których trenujemy mięśnie całego ciała na każdej jednostce treningowej,
  • treningi typu Split – w których ćwiczymy konkretne, wybrane partie mięśniowe na danej jednostce treningowej,
  • treningi obwodowe – polegające na wykonaniu od kilku do kilkunastu ćwiczeń jedno po drugim.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów ławek treningowych. W zależności od tego, jaką metodą trenujemy i jaki jest nasz cel treningowy, powinniśmy wybrać inną z nich. Mamy do wyboru następujące ławki treningowe:

  • ławkę pod sztangę – posiada regulowane stojaki, na których umieszczamy gryf, dzięki czemu mogą na niej trenować osoby o różnym wzroście, zasięgu ramion oraz potrzebach treningowych,
  • ławkę prostą – równoległą do podłoża, bez możliwości regulacji, idealną do ćwiczeń górnych i dolnych partii ciała, 
  • ławkę skośną – która jest pochylona i pozwala głównie na ćwiczenie mięśni klatki piersiowej oraz brzucha,
  • ławkę regulowaną – posiadającą kilka poziomów regulacji, umożliwiającą wykonywanie ćwiczeń całego ciała,
  • ławkę z modlitewnikiem -– służącą do rozwijania mięśni dwugłowych ramienia,
  • ławkę do grzbietu -– przeznaczoną przede wszystkim do wzmocnienia pleców, 
  • ławkę wielofunkcyjną – będącą połączeniem kilku maszyn przeznaczonych do różnych części ciała. 

Niezależnie od modelu ławki treningowej, którą zakupimy, powinniśmy zwrócić uwagę na jej wykonanie. Dobra ławka treningowa charakteryzuje się:

  • stabilnością,
  • solidną konstrukcją,
  • wytrzymałością,
  • możliwością regulacji,
  • wysokim progiem maksymalnego obciążenia. 
Ćwiczenia na ławce treningowej
Ławka treningowa Hop-Sport

Ławka treningowa – recenzja

W ofercie asortymentowej sklepu internetowego Hop-Sport znaleźć można różnorodne modele ławek treningowych. Spełniają one oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Największym zainteresowaniem cieszą się ławki treningowe, które pozwalają na wykonywanie ćwiczeń angażujących jak największą ilości grup mięśniowych. Jedną z nich  jest podstawowy model – ławka treningowa HS-1010 Pro

Głównym atutem tej ławki treningowej jest możliwość pięciostopniowej regulacji oparcia – możemy je rozłożyć na płasko oraz pod kątem. Regulacja pozwala na dostosowanie ławki do indywidualnych potrzeb i konkretnych ćwiczeń. Solidna konstrukcja zapewnia stabilizację i bezpieczeństwo podczas wykorzystywania dużych obciążeń. Regulacja ławki jest zabezpieczona pokrętłem. Dzięki temu mamy pewność, że oparcie nie zmieni pozycji, kiedy my będziemy wykonywać ćwiczenia.

Na ławce HS-1010 Pro możemy ćwiczyć ramiona za pomocą hantli, wykonywać wyciskanie sztangi, doposażając ławkę w dodatkowe uchwyty, ćwiczyć mięśnie nóg i pośladków np. dzięki przysiadom bułgarskim lub hip thrustom. Dzięki składanej nóżce istnieje także możliwość ustawienia ławki w skosie ujemnym. W ten sposób wykonamy nowe warianty tradycyjnych ćwiczeń, angażując dodatkowe mięśnie. Przykładowo: przy wyciskaniu na ławce proste w głównej mierze pracuje górna część klatki piersiowej, w skosie ujemnym możemy także wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha. 

Ławka do ćwiczeń HS-1010 Pro ma mocną i stabilną konstrukcję. Wszystkie jej komponenty są wytrzymałe i gwarantują, że sprzęt będzie służył przez długie lata. Ławka treningowa posiada duży udźwig, przyjmujący obciążenia do nawet 220kg. Wzmocnione stalowe profile oraz grube blachy łączące poszczególne elementy zapewniają wytrzymałość sprzętu, a także bezpieczeństwo w trakcie treningu. Dodatkowo, ławka fitness została wyposażona w blokadę nóg osłoniętą gąbką ochronną. Ma ona na celu zapewnienie jeszcze większej stabilizacji podczas ćwiczeń.  

Oparcie i siedzisko ławki zostały wykonane z kilku warstw: deski, grubej pianki dającej wygodę w trakcie ćwiczeń i wytrzymałego obicia z efektem naturalnej skóry. Materiały te doskonale sprawdzają się podczas długich i intensywnych ćwiczeń.

Zaletą ławki HS-1010 Pro jest także możliwość złożenia nóg. Dzięki temu łatwo możemy przechować ją pomiędzy treningami, na przykład chowając ją pod łóżkiem. Składanie ławki jest proste i można go wykonać samodzielnie.

Favorites