DARMOWA DOSTAWA - tylko 5 grudnia Nie przegap okazji
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Utworzone

09 List 2022

Author

Izabela Pawik

W kategoriach

Poradnik zakupowy / Sprzęt fitness / Wioślarze / Bieżnie

Wiele osób porównuje różnego rodzaju aktywności fizyczne, szukając tej najlepszej dla siebie. Szczególnie lubianymi maszynami są wioślarze, który imituje ruch wiosłowania wykonywany przez profesjonalnych zawodników sportowych. Trening na nim cechuje się wysokim poziomem intensywności i bardzo często zestawia się go z inną aktywnością aerobową, jaką jest bieganie na bieżni. Ćwiczenia na obu maszynach przynoszą szereg korzyści oraz angażują wiele mięśni, lecz zdecydowanie różnią się między sobą chociażby sposobem wykonywania ruchów. Dowiedz się więcej na temat biegania na bieżni i ćwiczeń na wioślarzu, a następnie wybierz aktywność, jaką lubisz najbardziej! 

Co daje aktywność fizyczna?

Powszechnie używane powiedzenie mówi, że sport to zdrowie. Wpływa on nie tylko na poprawę naszego zdrowia i kondycji, ale też pozytywnie oddziałuje na nastrój. Ludzie, którzy są aktywni na co dzień mają więcej energii, lepszy humor i samopoczucie oraz wyższą samoocenę.

Oprócz tego aktywność fizyczna zmniejsza prawdopodobieństwo zapadnięcia na wiele chorób, dzięki temu, że:

  • powoduje obniżenie poziomu cukru we krwi,
  • reguluje przemianę materii,
  • obniża ryzyko powstawania zaburzeń sercowo-naczyniowych,
  • obniża ciśnienie krwi,
  • zapobiega osteoporozie,
  • wzmacnia system immunologiczny organizmu.

Aktywność fizyczna może być zaplanowana lub spontaniczna. Aktywność zaplanowana to wszelkiego rodzaju treningi, które wykonujemy zgodnie z harmonogramem. Aktywność spontaniczna natomiast to czynności towarzyszące codziennym obowiązkom np. dojazd do pracy na rowerze, sprzątanie, wchodzenie po schodach, zmywanie naczyń, prasowanie, gotowanie, praca w ogrodzie czy wyprowadzanie psa. 

Aktywność fizyczna
Ćwiczenia odchudzające

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Aby schudnąć, nasz organizm powinien znaleźć się w stanie deficytu kalorycznego. Ma on miejsce wtedy, gdy podaż kaloryczna jest mniejsza od dziennego zużycia kalorii. Deficyt kaloryczny można wygenerować na dwa sposoby. Pierwszy z nich to trening, a drugi – zdrowa dieta o obniżonej zawartości kalorii. Dla jak najlepszych efektów warto połączyć obie metody ze sobą oba.

Gdy organizm znajduje się w stanie ujemnego bilansu energetycznego, musi korzystać z innych źródeł energii niż energia z pożywienia. Zaczyna więc sięgać po „zapasy” zgromadzone w tkance tłuszczowej i mięśniach. Aby jednak nie wyrządzić sobie szkód na zdrowiu, deficyt kaloryczny musi mieć odpowiednią wartość. Oprócz tego dieta powinna być różnorodna i zbilansowana. Ma to na celu dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

W okresie redukcji warto wykonywać zarówno ćwiczenia cardio lub interwały, jak i ćwiczenia siłowe. Trening cardio i interwały świetnie pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej. Możemy wykonać je na przykład na sprzęcie fitness – wioślarzu lub bieżni. Włączenie do planu ćwiczeń na redukcji treningu siłowego pozwala z kolei na uniknięcie ryzyka spalania mięśni. Dodatkowo, taki trening ujędrnia ciało i buduje siłę, która przydatna jest do aktywności tlenowych.

Najważniejsze jest jednak regularność. Treningi powinniśmy wykonywać minimum 2-3 razy w tygodniu, przeplatając je aktywnością spontaniczną. Nie musimy koniecznie uczęszczać na siłownię, wystarczy, że wybierzemy ulubiony sport i będziemy go uprawiać. Ważne, aby sprawiał nam przyjemność, a kolejne treningi nie były przykrym obowiązkiem.

Trening na wioślarzu

Ergometr wioślarski (wioślarz) jest maszyną, która ma imitować ruchy wiosłowania wykonywane w wodzie. Specyfika tych ruchów sprawia, że w trening zaangażowane jest całe ciało. 

Wioślarz zbudowany jest z kilku podstawowych części. Są to: 

  • siodełko i platformy na stopy, 
  • korpus z wiosłami, 
  • system napędu i oporu,
  • komputer i monitor.

Siodełko w ergometrze wioślarskim jest ruchome i porusza się przód – tył. Odpychając się od platform stopami sprawiamy, że siodełko odjeżdża do tyłu, a następnie wraca do początkowej pozycji. Do korpusu zamontowane są wiosła – podczas ćwiczenia to one odpowiadają za zaangażowanie górnych partii ciała.

Trening na wioślarzu składa się z kilku faz zróżnicowanych pod względem toru ruchu i techniki.

Fazą I jest chwyt – na tym etapie przyjmujemy prawidłową postawę do ćwiczeń. Siadamy na siodełku tak, aby znajdować się blisko koła zamachowego. Ramiona trzymamy wyprostowane, nadgarstki w jednej linii z  przedramionami, a piszczele ustawiamy w pozycji równoległej do podłoża. Całą sylwetkę delikatne pochylamy do przodu.

Faza II – przyciąganie. Gdy przyjęliśmy już prawidłową pozycję początkową, przechodzimy do ruchu. W tym celu synchronizujemy pracę nóg i ramion. Zaczynamy od odepchnięcia się nogami od platform, a gdy kolana znajdą się pod nadgarstkami, dołączamy ramiona. 

Faza III – odchylenie. Kiedy nogi są już całkowicie wyprostowane, przyciągamy uchwyt w stronę bioder. Jest to moment, w którym ciało przyjmuje pozycję odchyloną do tyłu.

Faza IV to powrót do pozycji początkowej. Zaczynamy od pochylenia ciała i wyprostowania ramion. Następnie uginamy kolana i przesuwamy ciało w stronę koła zamachowego. 

Ćwiczenia na ergometrze wioślarskim mają wiele zalet, największą z nich jest wysoki poziom bezpieczeństwa, gdyż treningi na tym sprzęcie nie obciążają stawów i mogą je wykonywać osoby nawet po przebytych kontuzjach. Ponadto, wioślarz angażuje do pracy kilkanaście grup mięśniowych całego ciała. Podczas wykonywania ruchów pracują m.in.: mięśnie nóg, brzucha, klatka piersiowa, ramiona oraz grzbiet. 

Wioślarz Hydro Hop-Sport

Bieżnia – co daje?

Bieżnia treningowa jest urządzeniem, dzięki któremu możemy wykonać bardzo dobry trening biegowy, cardio lub interwałowy HIIT. Tempo ćwiczeń dostosowujemy do swoich indywidualnych możliwości. Jeśli bieg jest dla nas zbyt wymagający, wtedy możemy wykonywać marsz lub marszobieg. 

Bieżnia nie jest skomplikowanym sprzętem fitness. Zbudowana jest z pasa transmisyjnego, silnika oraz stelaża. Dodatkowo, współczesne urządzenia wyposażone są również w komputer umożliwiający programowanie. Dzięki mechanizmom regulacji wszystkie parametry można dopasować do indywidualnych potrzeb. Osoby początkujące mogą więc wybrać niższe obciążenia, a zaawansowane – wyższe, zwiększając jednocześnie stopień trudności ćwiczeń. 

Systematyczne trenowania na bieżni przynosi wiele korzyści zarówno wizualnych, jak i zdrowotnych. Dzięki treningom poprawia się wygląd naszej sylwetki – pozbywamy się zbędnych kilogramów, a nasze ciało staje się bardziej wyrzeźbione. Oprócz tego ćwiczenia na bieżni wpływają na naszą kondycję, lepszą jakość oddechu oraz sen, a także poprawiają gęstości kości.

Na bieżni ćwiczymy niemalże wszystkie grupy mięśniowe naszego ciała. Pracują m.in.:

  • mięśnie nóg, 
  • mięśnie pośladków, 
  • mięśnie tułowia, 
  • mięśnie grzbietu,
  • mięśnie ramion.

Przy wyborze idealnej bieżni dla siebie należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Część z nich odnosi się do warunków, jakimi dysponujemy, a część do samych parametrów sprzętu. Najważniejsze z nich, które należy wziąć pod uwagę to przede wszystkim:

  • ilość wolnego miejsca, które możemy przeznaczyć na sprzęt,
  • budżet jaki chcemy przeznaczyć na zakup sprzętu,
  • nasza masa ciała, 
  • wielkość pasa biegowego,
  • amortyzacja,
  • dodatkowe funkcje.

W ofercie sklepu Hop-Sport znajdziesz bieżnie najwyższej jakości o zróżnicowanych parametrach technicznych, dopasowanych niemal do każdego użytkownika. Bestsellerem sprzedażowym ostatniego sezonu jest bieżnia HS-2500LB Aspire. Posiada ona aż 15 różnych programów treningowych. Jej moc silnika to 3.0 HP, dzięki czemu możemy biec na niej z prędkością maksymalną 18 km/h. Bieżnia posiada również możliwość regulacji pasa biegowego do poziomu 15%. Jednocześnie jest on bardzo obszerny, a jego wymiary to 50/125 cm. Gwarantuje to swobodny i komfortowy trening w domowych warunkach. Struktura pasa jest 5-warstwowa, co zapewnia dobrą przyczepność i stabilizację w trakcie biegu. Maksymalne obciążenie sprzętu to aż 150 kg. Dodatkowo bieżnia wyposażona jest w wewnętrzny system amortyzacji, który chroni przed kontuzją. Składa się on z gumowych sprężyn znajdujących się pod pasem biegowym, a także w nogach bieżni

Bieżnia Ultima Pro Hop-Sport

Favorites