Poradnik – jak wybrać bieżnię?

Poradnik – jak wybrać bieżnię?

Spis treści

Bieżnie są jednymi z najchętniej wybieranych sprzętów fitness na użytek domowy. Można na nich trenować przez cały rok bez względu na pogodę. Służą do wykonywania treningów aerobowych i wzmacniania nóg. Jednak przy obecnym zalewie ogromnej ilości sprzętu ciężko wybrać odpowiedni model. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wybrać idealną bieżnię do domowych treningów.

Bieżnia – co to jest?

Bieżnia treningowa jest urządzeniem, dzięki któremu możemy wykonać trening biegowy, cardio lub interwałowy HIIT. Tempo ćwiczeń dostosowujemy do swoich indywidualnych możliwości. Jeśli bieg jest dla nas zbyt wymagający, wtedy możemy wykonywać marsz lub marszobieg. Co najważniejsze, mamy możliwość trenowania o każdej porze dnia i bez względu na pogodę panującą za oknem. Bieżnia to bez wątpienia jeden z najbardziej polecanych sprzętów do domowej siłowni!

Bieżnia nie jest skomplikowanym urządzeniem. Jest zbudowana z pasa biegowego, silnika, stelaża, oraz komputera umożliwiającego programowanie sprzętu i śledzenie parametrów treningowych. Dzięki mechanizmom regulacji wszystkie parametry można dopasować do siebie. Osoby początkujące mogą więc wybrać niższe obciążenia, a zaawansowane – wyższe. Wybierając większe prędkości, zwiększamy stopień trudności ćwiczeń.

Wykonywanie ćwiczeń na bieżni przynosi wiele korzyści, zarówno wizualnych, jak i zdrowotnych. Dzięki treningom poprawia się wygląd naszej sylwetki – pozbywamy się zbędnych kilogramów, a nasze ciało staje się bardziej wyrzeźbione. Oprócz tego, treningi na bieżni wpływają na naszą kondycję, poprawia się nasza objętość płucna, zyskujemy lepszy sen oraz mocniejsze, bardziej gęste kości.

Jakie mięśnie angażujemy podczas treningów na bieżni ? Odpowiedź jest prosta: biegając na bieżni, ćwiczymy niemalże wszystkie grupy mięśniowe naszego ciała. Pracują mięśnie nóg, mięśnie pośladków, mięśnie tułowia, grzbietu oraz mięśnie ramion.

Treningi na bieżni są bezpieczne i polecane niemal każdemu. Mogą korzystać z niej osoby na różnym poziomie zaawansowania, również seniorzy i kobiety w ciąży. Szczególną ostrożność powinny zachować jedynie osoby otyłe, a także cierpiące na choroby serca, mające problemy ze stawami lub będące po niedawno przebytych urazach narządu ruchu.

modelka trenująca na bieżni domowej HS-2500LB Aspire marki Hop-Sport

Bieżnia domowa – jak wybrać odpowiedni model?

Przy wyborze idealnej bieżni należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Część z nich odnosi się do warunków, jakimi dysponujemy, a część z nich do samego sprzętu. Są to:

  • ilość wolnego miejsca, które możemy przeznaczyć na sprzęt,
  • budżet, jaki chcemy przeznaczyć na zakup sprzętu,
  • masa naszego ciała,
  • wielkość pasa biegowego,
  • amortyzacja,
  • dodatkowe funkcje.

Ilość przestrzeni, którą chcemy przeznaczyć na ustawienie bieżni oraz nasze możliwości finansowe będą determinować wielkość urządzenia, które wybierzemy. Bieżnie, dostępne są w różnych rozmiarach, od niewielkich i składanych modeli, aż do dużych, masywnych sprzętów.

Dlaczego przy wyborze bieżni istotna jest masa ciała? Znaczenie ma tutaj nośność sprzętu. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może przyjąć urządzenie. Podczas zakupu bieżni koniecznie sprawdźmy ten parametr. Kolejną kwestią jest rozmiar pasa biegowego – jeśli wybierzemy zbyt mały, wtedy ćwiczenia nie będą tak komfortowe.

Bardzo istotną kwestią jest również amortyzacja – jej obecność pochłania wstrząsy i zapewnia bezpieczeństwo dla stawów i kości.

Bardziej rozbudowane bieżnie zawierają szereg urozmaiceń w postaci dodatkowych funkcji. Są to między innymi: pas telemetryczny oraz aplikacje treningowe.

Bieżnie Hop-Sport

Bieżnie Hop-Sport to bezpieczny sprzęt najlepszej jakości. Posiadają solidną konstrukcję oraz odpowiedni system amortyzacji podczas biegu. Oznacza to, że minimalizujemy ryzyko uszkodzenia stawów i kości, a co za tym idzie, maleje szansa wystąpienia kontuzji w trakcie ćwiczeń.

Dodatkowo większość modeli bieżni Hop-Sport posiada możliwość regulacji stopnia nachylenia. Dzięki temu możemy imitować bieg pod górkę. Taka opcja daje jeszcze większe możliwości efektywnego treningu o dużej intensywności. 

Brak pomysłu na trening? Nic straconego! Bieżnie Hop-Sport wyposażone są w gotowe programy treningowe i zintegrowane ze sprzętem aplikacje. Zdecydowanie ułatwia to ćwiczenia i pozwala uniknąć monotonii. 

Jednym z bestsellerów w naszej ofercie jest bieżnia HS-2500LB Aspire. Posiada ona aż 15 programów treningowych. Jej moc silnika to 3.0 HP – dzięki temu możemy biec z prędkością maksymalną aż do 18 km/h! Ta bieżnia do biegania posiada również możliwość regulacji kąta nachylenia pasa biegowego o wymiarach 50/125 cm. Struktura pasa jest 5-warstwowa, co zapewnia dobrą przyczepność i stabilizację w trakcie biegu. Maksymalne obciążenie bieżni to aż 150 kg.

Bieżnia Aspire wyposażona jest w wewnętrzny system amortyzacji, który chroni przed kontuzją. Składa się on z gumowych sprężyn znajdujących się pod pasem biegowym, a także w nogach bieżni. Model HS-2500LB zawiera także szereg dodatkowych udogodnień, takich jak: wygodny komputer pozwalający w sprawny sposób kontrolować swój trening, możliwość sparowania urządzenia z pasem telemetrycznym oraz dedykowane aplikacje FitShow i Kinomap dostępne dla systemów Android i IOS. W aplikacji FitShow znajdują się programy treningowe, umożliwia ona również zapisywanie swoich postępów. Przebieg treningu możliwy jest do obserwowania na ekranie tabletu, smartphona lub telewizora. Z kolei aplikacja Kinomap przenosi treningi na zupełnie nowy poziom. Dzięki niej możemy zmierzyć się z wirtualnymi trasami biegowymi oraz trybem rywalizacji w czasie rzeczywistym.

Ważną cechą bieżni HS-2500LB Aspire jest również łatwy sposób jej przechowywania. Po zakończonym treningu  w prosty sposób możemy ją złożyć, a dzięki zastosowanym rolkom transportowym, przenieść w dogodne dla siebie miejsce.

Bieżnie do chodzenia

W dobie wciąż rosnącej liczby osób pracujących zdalnie popularność zyskują podbiurkowe bieżnie do chodzenia. Różnią się one od tradycyjnych modeli bieżni, jakie znamy z siłowni. Bieżnie podbiurkowe, nie posiadają stelaża, składają się z samego pasa, co pozwala na umieszczenie ich pod biurkiem. Bieżnie typu walking pad, nie rozwijają dużych prędkości, ponieważ nie są przyrządami, które służą do intensywnych treningów biegowych, a raczej do spokojnego marszu lub lekkiego joggingu.

Bieżnia elektryczna HS-750WP Walk, marki Hop-Sport posiada wydajny silnik o mocy 2,5 HP, co pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 8km/h i zapewnia płynny i cichy trening. Pomimo swoich kompaktowych rozmiarów, bieżnia do chodzenia Hop-Sport zapewnia udźwig aż do 120 kg. Szeroki pas biegowy o wymiarach 45x110 cm gwarantuje wygodę podczas ćwiczeń, a system amortyzacji zabezpiecza przed wstrząsami i chroni stawy. Bieżnia posiada czytelny monitor treningowy umieszczony na obudowie pasa, a pilot sterujący, dołączony do bieżni, umożliwia natychmiastową zmianę tempa ćwiczeń. 

modelka na bieżni do chodzenia HS-750WP Walk marki Hop-SportJaka bieżnia do domu? Na jaki model się zdecydować?

Decyzja o zakupie bieżni powinna być przemyślana pod kątem potrzeb. Jeśli chcesz wybrać bieżnię do intensywnych treningów biegowych model HS-2500LB Aspire zaskoczy Cię funkcjonalnością i solidnym silnikiem, rozwijającym wysokie prędkości. Jeśli szukasz podstawowego sprzętu, który pozwoli Ci na lekką aktywność podczas wykonywania codziennych czynności, domowa bieżnia do chodzenia HS-750WP Walk sprawdzi się doskonale. Jeśli chcesz poznać szerszą ofertę bieżni do domu, sprawdź stronę kategorii bieżnie i skorzystaj z funkcjonalności jaką jest porównywarka sprzętów. Udanych zakupów!

Autor: Redakcja Hop-Sport