Śnieg i promocje spadają z nieba na Mikołajki! -15% na wybrane produkty Sprawdź
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Utworzone

20 Czerw 2017

W kategoriach

Plany treningowe / Akcesoria fitness / Materace gimnastyczne / Maty do ćwiczeń / Maty puzzle ochronne

Ćwiczenia poranne - jak czuć się dobrze przez cały dzień

Po pobudce zamiast skoczyć na równe nogi czujesz się połamany? Czujesz zmęczenie i jesteś rozkojarzony, niezależnie od pogody oraz stanu zdrowia? Pora na wprowadzenie aktywnej rutyny, która poprawi nie tylko Twoje samopoczucie, ale również funkcjonowanie Twojego ciała! Przekonaj się na własnej skórze, jak przyjemny jest dzień, gdy wprowadzisz poranne ćwiczenia. 

Poranna joga

Poranne ćwiczenia – jak wyglądają?

Krótki i prosty trening poranny to znakomity sposób na przebudzenie się, poprawę nastroju, a także szybsze “postawienie na nogi” całego organizmu. 

Poranne ćwiczenia wykonywane po przebudzeniu mają wiele zalet. Między innymi:

  • dodają energii na kolejne godziny dnia i polepszają nastrój,
  • poprawiają przemianę materii,
  • czynią nasz dzień bardziej aktywnym,
  • pomagają utrzymać dużą siłę, zwinność, szybkość i zręczność,
  • wzmacniają nasze mięśnie, stawy oraz kości,
  • zwiększają mobilność,
  • pomagają utrzymać prawidłową postawę ciała podczas pracy.

Aby jeszcze lepiej wpłynąć na pracę swojego organizmu przez cały dzień, zadbajmy o pełnowartościowe śniadanie. Jaki posiłek zjeść w przypadku, gdy decydujemy się na rozpoczęcie naszego dnia od porannego treningu? Czy lepsze będzie zjedzenie śniadania przed czy po ćwiczeniach?

W przypadku krótkiej porannej gimnastyki śniadanie możemy zjeść po wysiłku. Jeśli jednak planujemy długi trening, możemy zjeść coś lekkiego przed. Tak naprawdę jednak wszystko zależy od naszego planu dnia, ilości obowiązków oraz tego, jakie mamy upodobania. 

Śniadanie towarzyszące porannej aktywności fizycznej powinno być zbilansowane i zawierać wszystkie składniki odżywcze w odpowiedniej ilości. Ważne jest dostarczenie do organizmu pełnowartościowego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz węglowodanów złożonych.  

Przyjrzyjmy się jakie produkty będą dobrym wyborem na śniadanie towarzyszące aktywności porannej. Nasze propozycje to m.in.:

  • jajka (np. omlet ze szpinakiem),
  • jogurt naturalny/ proteinowy z dodatkiem płatków owsianych, orzechów, nasion, owoców,
  • owsianka na mleku/ wodzie z dodatkiem orzechów, nasion, owoców,
  • serek wiejski z nasionami i owocami,
  • ser twarogowy z żytnim pieczywem i warzywami,
  • pieczywo żytnie z dodatkiem chudej wędliny, sera twarogowego, jajka, ryby wędzonej lub pasty jajecznej i rybnej przygotowanej w domu,
  • sałatka z dodatkiem oliwy z oliwek, orzechów, nasion i suchej wędliny lub łososia wędzonego,
  • koktajl proteinowy z odżywką białkową, owocami i masłem orzechowym.

Poranny plan treningowy

Przygotowaliśmy dla Was krótki i prosty zestaw ćwiczeń, które najlepiej sprawdzą się w ramach porannej gimnastyki. Ćwiczenia wykonujemy jedno po drugim przez 45 sekund. W trakcie trwania gimnastyki nie spieszymy się

Wspięcie na palce

Wstajemy z łóżka. Ustawiamy się w lekkim rozkroku, po czym podnosimy ręce do góry. Z wdechem wyciągamy całe ciało w górę i stajemy na palcach. Z wydechem opuszczamy ciało w dół.

Rozgrzewanie ramion i szyi

Stajemy w lekkim rozkroku i zaczynamy zataczać ramionami koła w przód i w tył po 4 razy. Następnie lekko pochylamy głowę raz w lewo raz w prawo również 4 razy.

Kocie grzbiety

Przechodzimy do klęku podpartego. Z tej pozycji zaokrąglamy plecy w górę i w dół. 

Rozciąganie klatki piersiowej

Rozpoczynamy od pozycji leżenia przodem. Podpieramy się na dłoniach i powoli unosimy ciało w górę. Ściągamy łopatki, napinamy mięśnie grzbietu i bierzemy głęboki oddech.

Skręty ciała

Rozpoczynamy od pozycji leżenia na plecach. Ręce wyciągamy w bok, a nogi zgięte w kolanach przyciągamy do tułowia. Przenosimy kolana raz na jedną, raz na drugą stronę ciała. Z ruchami nóg synchronizujemy również obracanie ruchy głowy. Podążamy nią w tym samym kierunku co nogi.

Rozciąganie nóg

Dalej pozostajemy w leżeniu na plecach. Nogi zginamy w kolanach i łączymy podeszwami stóp. Lekko przyciągamy je do siebie, utrzymujemy chwilę w pozycji i opuszczamy. 

W treningu porannym bardzo przydatnym akcesorium będzie mata. Zapewni nam ona wygodę podczas ćwiczeń, pozwalając ciału się odprężyć. W ofercie Hop-Sport znajdziesz różnego typu maty do ćwiczeń, maty ochronne puzzle, a także materace gimnastyczne. Doskonale izolują one nasze ciało od podłogi, zapewniając komfort w czasie porannego rozruchu. Dzięki nim o wiele łatwiej wykonać m.in. rollowanie oraz rozciąganie. 

Stanie na głowie

Favorites