DARMOWA DOSTAWA - tylko 5 grudnia Nie przegap okazji
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
Utworzone

14 Czerw 2017

W kategoriach

Plany treningowe / Akcesoria fitness / Maty do ćwiczeń / Maty puzzle ochronne / Obciążniki na kostki / Sprzęt fitness / Siłownia / Gryfy / Hantle / Ławki treningowe

Jeśli spędzasz cały dzień siedząc w biurze lub masz problemy z nadwagą, czas podkręcić metabolizm! Zwiększ swoją przemianę materii z zestawem ćwiczeń Hop-Sport! Do ich realizacji możesz użyć naszych akcesoriów fitness, a także maszyn z naszej oferty!

Metabolizm a trening

Metabolizm to proces, podczas którego organizm przekształca przyjęte pożywienie w energię. W trakcie jego trwania spożyte kalorie łączą się z tlenem, by uwolnić energię niezbędną do życia. Nawet kiedy odpoczywamy nasze ciało cały czas jej potrzebuje. Wykorzystujemy ją do oddychania, krążenia krwi, procesu wzrostu, odnowy komórek i wielu innych funkcji. Liczba kalorii, którą zużywamy podczas tych podstawowych czynności nazywana jest podstawową przemianą materii.

Wszystkie procesy, które zachodzą w naszym organizmie bezpośrednio wpływają na zdrowie.  Dlatego bardzo ważną kwestią jest zachowanie odpowiedniego tempa metabolizmu. Siedzący tryb życia i mała ilość ruchu sprawiają, że metabolizm zwalnia. To z kolei może powodować wiele negatywnych skutków. Niski metabolizm sprawia, że szybciej przybieramy na wadze. Wzrost masy ciała w konsekwencji powoduje: nadciśnienie,  podwyższenie poziomu cukru oraz cholesterolu. Dlatego, jeżeli zależy nam na tym aby cieszyć się zdrowiem, powinniśmy zadbać o prawidłowy metabolizm.

Na tempo metabolizmu mają wpływ takie czynniki jak m.in.: aktywność fizyczna oraz prawidłowa dieta. Kolejnym równie istotnym aspektem jest to, aby codziennie się wysypiać. Zaburzenia snu również zmniejszają tempo metabolizmu. Starajmy się, aby nasz sen trwał minimum 7 godzin na dobę.

Co powinniśmy jeść, jeśli zależy nam na prawidłowym tempie metabolizmu? Dieta musi być przede wszystkim bogata w błonnik i zawierać zbilansowane wartości składników odżywczych. Bardzo ważne jest zjadanie warzyw i owoców, które zawierają duże ilości tych właśnie składników. Warto do diety wprowadzić również cytrusy – są one bogate w witaminę C, mającą istotny wpływ na metabolizm.  

Do diety możemy włączyć także ostre pokarmy i przyprawy. Podnoszą one temperaturę naszego ciała, a co za tym podkręcając metabolizm. Badania wykazały, że kapsaicyna, która znajduje się w ostrych przyprawach, zwiększa uczucie sytości. Przyprawy, które ją zawierają to np. pieprz Cayenne, curry, chili, a także imbir.

Bardzo dużym błędem z kolei jest głodzenie się. W trakcie restrykcyjnej diety organizm znajduje się w stanie głodu, a co za tym idzie – spowalnia przemianę materii. 

Oprócz diety bardzo ważną rolę odgrywa regularna aktywność fizyczna. Treningi zwiększają masę mięśniową naszego ciała, która sprzyja szybszemu tempu przemiany materii. Możemy przykładowo zastosować trening aerobowy albo interwałowy. Najlepiej, aby suma aktywności z całego tygodnia wynosiła minimum 150 minut.

trening na bieżni
ćwiczenia na macie

Ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Przygotowaliśmy dla Was krótki i prosty zestaw ćwiczeń, które świetnie podkręcą metabolizm. Warto stosować je razem z odpowiednią dietą – w ten sposób uzyskamy jeszcze lepsze efekty. Wykonujemy wszystkie ćwiczenia jedno po drugim, pomiędzy seriami odpoczywając maksymalnie 20 sekund. Możemy wykonać kilka obwodów podanych ćwiczeń. W trakcie treningów mięśnie całego naszego ciała zostaną zaktywizowane do pracy. Aby to uczynić, będziemy jednak potrzebowali odpowiednich akcesoriów. Podniosą one intensywność treningową, a nam zapewnią dodatkowy bodziec. Najlepsze z nich znajdziesz w naszym sklepie Hop-Sport. Szczególnie pomocne będą:

Plan treningowy na podkręcenie metabolizmu

Wchodzenie na step z obciążeniem

Wykonujemy 10 powtórzeń na każdą nogę. Zachowujemy szybkie tempo. Do ćwiczenia możemy użyć na początku niewielkiego obciążenia ok. 5 kg, które z czasem będziemy zwiększać. 

Przeskakiwanie z jednej strony stepa na drugą

Zaczynamy od jednej nogi leżącej na stepie, a drugiej na ziemi. Przeskakujemy na drugą stronę zmieniając nogę na stepie. Wykonujemy 10 skoków tam i z powrotem.

Burpees

Podskakujemy do góry z wyciągniętymi rękoma. Następnie, po wylądowaniu, przechodzimy do pozycji pompki. Robimy pompkę i wstajemy wykonując ponowny wyskok. Ćwiczenie powtarzamy 20 razy.

Klasyczne pompki

Możemy wykonać je na macie lub w ułatwieniu – podpierając się o step. Wykonujemy 10  powtórzeń. Gdy ćwiczenie stanie się dla nas za łatwe, możemy zmienić ułożenie rąk lub oprzeć nogi na czymś wyższym. 

Brzuszki

Możemy wybrać taki rodzaj, który lubimy najbardziej. Nogi dla bezpieczeństwa możemy zaprzeć o łóżko lub ławkę treningową Hop-Sport 1030 z blokadą nóg. Wykonujemy od 20 do 40 powtórzeń.

Pajacyki

Powtarzamy je 20 razy. Dla zwiększenia intensywności ćwiczenia możemy użyć akcesoriów fitness, jakimi są obciążniki na kostki. 

Favorites