Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0

Drążki

Wiele osób nie lubi ćwiczeń na drążku ze względu na duże zaangażowanie mięśniowe, a co za tym idzie znaczną trudność techniczną treningu. Warto jednak pamiętać, że podciąganie to najlepsze ćwiczenie funkcjonalne, skutecznie wpływające na całe ciało. Trening na drążku znakomicie działa szczególnie na górne partie mięśniowe. Na dodatek drążek możesz zamontować w swoim domu lub mieszkaniu, zakotwiczając go w suficie bądź ścianie lub montując w drzwiach.

Drążek treningowy – czy warto kupić?

Drążek do podciągania stał się w ostatniej dekadzie niezwykle popularny głównie dzięki modzie na kalistenikę oraz ćwiczenia z własnym ciężarem ciała. Trenując na nim regularnie rozwijamy siłę funkcjonalną, a także wzmacniamy wiele mięśni użytecznych nie tylko na siłowni, ale również na co dzień. Podczas podciągania pracują przede wszystkim:

  • mięśnie ramion (bicepsy, tricepsy, przedramiona)
  • mięśnie pleców,
  • mięśnie klatki piersiowej,
  • mięśnie brzucha.

Dodatkowo wzmocnisz swoje ciało, poprawiając jego posturę, zdefiniujesz swoją figurę, a także poprawisz chwyt. Drążek do podciągania zamontowany w domu wykluczy ciągłe wizyty w parku, klubie czy na siłowni. Dzięki niemu będziesz mógł trenować kiedy tylko sobie zamarzysz.

Drążek do ćwiczeń – na jakiej wysokości powinien się znajdować?

W naszym sklepie znajdziesz dwa najpopularniejsze rodzaje drążków do ćwiczeń: drążki rozporowe (do montażu w drzwiach) oraz drążki sufitowe (kotwione w suficie). Montując wybrany model, musisz pamiętać o odpowiedniej wysokości. Najlepiej, jeżeli umieścisz go w miejscu wskazanym w instrukcji obsługi lub załączonej broszurze informacyjnej. Wysokość, na jakiej sprzęt powinien być zawieszony lub zamontowany, powinna umożliwić Ci złapanie za drążek wyprostowanymi rękami przy lekkim uniesieniu na palcach nóg. Wszystko tak naprawdę zależy od wysokości pomieszczenia oraz naszego wzrostu. Najważniejsze jednak, aby drążek był na tyle wysoko, abyśmy przy podciąganiu nie dotykali podłoża nogami. 

Gdzie zamontować drążek do ćwiczeń?

Drążki do podciągania najczęściej montuje się na suficie, ścianie lub w ramie drzwiowej. Wszystko zależy od konkretnego modelu produktu oraz możliwości, jakie daje nasz dom lub mieszkanie. Do sufitów i ścian drążek montowany jest za pomocą śrub, kołków rozporowych lub kotw. Wykonując te czynności warto mieć przy sobie podstawowe narzędzia, takie jak wiertarka czy młotek. Z kolei drążek rozporowy montuje się w ramie drzwi. Obie metody montażu są skuteczne, gdyż zapewniają stabilność podczas ćwiczeń, a także bezpieczne dla elementów konstrukcyjnych. Drążki rozporowe nie niszczą futryn ani ram i można je łatwo zdemontować. Drążki ścienne oraz sufitowe mocowane są zaś do grubych ścian, a dziury po kotwieniu maskowane są ich konstrukcją. 

Drążek do ćwiczeń – na co zwrócić uwagę?

Decydując się na zakup drążka do podciągania, warto zwrócić uwagę na jego wykończenie. Dobrej jakości sprzęt posiada solidną, metalową konstrukcję o podwyższonej odporności na ścieranie i rdzewienie. Ważne, aby drążek był wyposażony w specjalne wsporniki, które dają możliwość udźwignięcia znacznego ciężaru. Umożliwi nam to ćwiczenie z dodatkowym obciążeniem. Ponadto, części chwytne sprzętu powinny być pokryte ryflowaną powłoką, która poprawia chwyt i jest antypoślizgowa. 

Monkeybar – drążek kratownica dla wymagających

Jeśli szukasz drążka do zadań specjalnych, mamy dla Ciebie sprzęt dla naprawdę wymagających – monkeybar. Ma on kształt kratownicy, który umożliwia podciąganie się różnymi stylami: podchwytem, nachwytem oraz chwytem neutralnym (młotkowym). W każdej kombinacji możesz ćwiczyć inne mięśnie, a tym samym osiągając różne efekty. Drążek kratownica to idealny wybór do niedużych mieszkań oraz ciasnych pomieszczeń. Za jego pomocą stworzysz w tych przestrzeniach mikro siłownię, w której zbudujesz potężne mięśnie ramion i wzmocnisz całe ciało. 

Gumy oporowe do drążków

Kapitalnym uzupełnieniem treningu na drążkach są gumy oporowe. Służą one przede wszystkim do progresji, gdyż działają jako odciążenie w fazie podciągania. Za ich pomocą można przeskoczyć kolejna barierę podciągnięć lub uczyć się od podstaw prawidłowej techniki. Gumy oporowe do drążka są polecane szczególnie początkującym. Najlepsze z nich znajdziesz w ofercie naszego sklepu wraz z ekspanderami oraz kijami do treningu. Przy ich pomocy poprawisz muskulaturę górnych partii mięśniowych oraz urozmaicisz swoje ćwiczenia. 

Wiele osób nie lubi ćwiczeń na drążku ze względu na duże zaangażowanie mięśniowe, a co za tym idzie znaczną trudność techniczną treningu. Warto jednak pamiętać, że podciąganie to najlepsze ćwiczenie funkcjonalne, skutecznie wpływające na całe ciało. Trening na drążku znakomicie działa szczególnie na górne partie mięśniowe. Na dodatek drążek możesz zamontować w swoim domu lub mieszkaniu, zakotwiczając go w suficie bądź ścianie lub montując w drzwiach.

Drążek treningowy – czy warto kupić?

Drążek do podciągania stał się w ostatniej dekadzie niezwykle popularny głównie dzięki modzie na kalistenikę oraz ćwiczenia z własnym ciężarem ciała. Trenując na nim regularnie rozwijamy siłę funkcjonalną, a także wzmacniamy wiele mięśni użytecznych nie tylko na siłowni, ale również na co dzień. Podczas podciągania pracują przede wszystkim:

  • mięśnie ramion (bicepsy, tricepsy, przedramiona)
  • mięśnie pleców,
  • mięśnie klatki piersiowej,
  • mięśnie brzucha.

Dodatkowo wzmocnisz swoje ciało, poprawiając jego posturę, zdefiniujesz swoją figurę, a także poprawisz chwyt. Drążek do podciągania zamontowany w domu wykluczy ciągłe wizyty w parku, klubie czy na siłowni. Dzięki niemu będziesz mógł trenować kiedy tylko sobie zamarzysz.

Drążek do ćwiczeń – na jakiej wysokości powinien się znajdować?

W naszym sklepie znajdziesz dwa najpopularniejsze rodzaje drążków do ćwiczeń: drążki rozporowe (do montażu w drzwiach) oraz drążki sufitowe (kotwione w suficie). Montując wybrany model, musisz pamiętać o odpowiedniej wysokości. Najlepiej, jeżeli umieścisz go w miejscu wskazanym w instrukcji obsługi lub załączonej broszurze informacyjnej. Wysokość, na jakiej sprzęt powinien być zawieszony lub zamontowany, powinna umożliwić Ci złapanie za drążek wyprostowanymi rękami przy lekkim uniesieniu na palcach nóg. Wszystko tak naprawdę zależy od wysokości pomieszczenia oraz naszego wzrostu. Najważniejsze jednak, aby drążek był na tyle wysoko, abyśmy przy podciąganiu nie dotykali podłoża nogami. 

Gdzie zamontować drążek do ćwiczeń?

Drążki do podciągania najczęściej montuje się na suficie, ścianie lub w ramie drzwiowej. Wszystko zależy od konkretnego modelu produktu oraz możliwości, jakie daje nasz dom lub mieszkanie. Do sufitów i ścian drążek montowany jest za pomocą śrub, kołków rozporowych lub kotw. Wykonując te czynności warto mieć przy sobie podstawowe narzędzia, takie jak wiertarka czy młotek. Z kolei drążek rozporowy montuje się w ramie drzwi. Obie metody montażu są skuteczne, gdyż zapewniają stabilność podczas ćwiczeń, a także bezpieczne dla elementów konstrukcyjnych. Drążki rozporowe nie niszczą futryn ani ram i można je łatwo zdemontować. Drążki ścienne oraz sufitowe mocowane są zaś do grubych ścian, a dziury po kotwieniu maskowane są ich konstrukcją. 

Drążek do ćwiczeń – na co zwrócić uwagę?

Decydując się na zakup drążka do podciągania, warto zwrócić uwagę na jego wykończenie. Dobrej jakości sprzęt posiada solidną, metalową konstrukcję o podwyższonej odporności na ścieranie i rdzewienie. Ważne, aby drążek był wyposażony w specjalne wsporniki, które dają możliwość udźwignięcia znacznego ciężaru. Umożliwi nam to ćwiczenie z dodatkowym obciążeniem. Ponadto, części chwytne sprzętu powinny być pokryte ryflowaną powłoką, która poprawia chwyt i jest antypoślizgowa. 

Monkeybar – drążek kratownica dla wymagających

Jeśli szukasz drążka do zadań specjalnych, mamy dla Ciebie sprzęt dla naprawdę wymagających – monkeybar. Ma on kształt kratownicy, który umożliwia podciąganie się różnymi stylami: podchwytem, nachwytem oraz chwytem neutralnym (młotkowym). W każdej kombinacji możesz ćwiczyć inne mięśnie, a tym samym osiągając różne efekty. Drążek kratownica to idealny wybór do niedużych mieszkań oraz ciasnych pomieszczeń. Za jego pomocą stworzysz w tych przestrzeniach mikro siłownię, w której zbudujesz potężne mięśnie ramion i wzmocnisz całe ciało. 

Gumy oporowe do drążków

Kapitalnym uzupełnieniem treningu na drążkach są gumy oporowe. Służą one przede wszystkim do progresji, gdyż działają jako odciążenie w fazie podciągania. Za ich pomocą można przeskoczyć kolejna barierę podciągnięć lub uczyć się od podstaw prawidłowej techniki. Gumy oporowe do drążka są polecane szczególnie początkującym. Najlepsze z nich znajdziesz w ofercie naszego sklepu wraz z ekspanderami oraz kijami do treningu. Przy ich pomocy poprawisz muskulaturę górnych partii mięśniowych oraz urozmaicisz swoje ćwiczenia. 

Więcej Ukryj

Ulubione