DARMOWA DOSTAWA - tylko 5 grudnia Nie przegap okazji
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0

Piłeczki do masażu

Sortowane: Domyślne

Piłeczki do masażu

Piłeczki do masażu to obok rollerów i wałków fitness najlepsze akcesoria do samodzielnej stymulacji powięziowo-mięśniowej. Dzięki nim możemy przeprowadzać treningi aktywizacyjne i mobilizacyjne rodem z gabinetów fizjoterapeutycznych. Działanie piłeczek fitness docenisz zwłaszcza po ciężkim treningu lub w momencie, gdy będziesz chcieć zmienić styl swojego życia z siedzącego na aktywny. W naszej ofercie znajdziesz produkty zróżnicowane pod względem wielkości oraz materiału wykonania. Wszystkie natomiast łączy jedna cecha – działają punktowo na spiętą powięź i przykurczone mięśnie. Co za tym idzie – w wielu przypadkach piłeczki do automasażu są jedynym akcesorium, za pomocą którego możemy stymulować najbardziej oporne na rozciąganie i mobilizację partie mięśniowe. 

Rozluźnianie mięśni za pomocą piłeczki do masażu

Głównym zadaniem piłeczek do masażu jest przynoszenie naszym spiętym mięśniom ulgi. Za ich pomocą przeprowadzamy automasaż powięzi i mięśni wpływając w ten sposób na cały organizm. Piłeczki do masażu:

  • przyspieszają proces regeneracji – zarówno po treningu, jak i przebytych urazach,
  • rozluźniają mięśnie,
  • łagodzą ból,
  • pomagają nad pracą z prawidłową postawą ciała.

Piłeczka do masażu działa jak roller lub wałek fitness z tą różnicą, iż jej działanie jest punktowe, a co za tym idzie dociera do mięśnie położonych głębiej. Zasada jej używania jest podobna – wystarczy położyć się na niej i wsłuchać we własny organizm. Ból powinien być naszym przewodnikiem – spięte mięśnie będą dosłownie krzyczeć, gdy przetoczymy się po nich. To właśnie te miejsca należy penetrować powierzchnią piłki do momentu wyraźnego rozluźnienia.

Jak twarda powinna być piłeczka do masażu?

Ból w czasie masażu piłeczką fitness jest czymś naturalnym i pożądanym, gdyż tego typu akcesoria wykonane są z twardych materiałów, a zbite i spięte mięśnie na skutek treningów lub przykurczów nie lubią tego typu aktywności. Na rynku akcesoriów fitness dostępnych jest wiele różnych produktów zróżnicowanych pod względem twardości. Niektóre piłeczki wykonane z kauczuku uginają się pod naszym ciężarem, inne, wykonane z syntetyków pozostają niewzruszone. Tak naprawdę nie da się określić idealnej twardości piłeczki do masażu. To od nas i naszej tolerancji bólowej zależy, jaki produkt wybierzemy. Z pewnością początkujący powinni zastanowić się nad zakupem akcesoriów wykonanych z silikonu, a osoby zaawansowane i znające swoje ciało produktów ze znacznie twardszego EPP.

Z czego jest zrobiona piłka do masażu?

Piłeczki do masażu mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów. Od kauczuku, przez silikon, aż po syntetyk EPP. Ich twardość z reguły jest na podobnym poziomie, gdyż bez niej akcesorium nie działałoby na nasze ciało prawidłowo. Piłeczki silikonowe nieznacznie uginają się pod naszym ciężarem, a ich powierzchnia może się kleić, przyciągając zabrudzenia (np. włosy czy kurz). Z kolei piłki do masażu EPP nie uginają się, są chropowate i zdecydowanie lżejsze. Niezależnie od tego, jaką piłeczkę fitness wybierzemy, warto pamiętać, iż automasaż powinien odbywać się na twardej powierzchni np. podłodze, gdyż tylko ona zapewnia odpowiedni docisk, a tym samym prawidłową stymulację mięśni i powięzi. 

Jakie mięśnie masować piłeczką?

Za pomocą piłeczki do automasażu możemy wykonywać masaż niemal każdego mięśnia w naszym ciele. Oczywiście wszystko zależy od “dostępności” do konkretnej partii, gdyż wiele mięśni głębokich znajduje się na tyle daleko, iż nie dotrze do nich żadne akcesorium. Najłatwiej masuje się stopy oraz nogi, gdyż przyjmowana wówczas pozycja nie powoduje aż tak dużych dolegliwości bólowych i jest dość naturalna. O wiele trudniej wykonać masaż pleców i kończyn górnych, gdyż w ich przypadku nacisk masy ciała jest o wiele większy. Ból w wielu przypadkach może być dla niektórych nie do zniesienia, jednak nie warto zrażać się do pierwszych prób aktywizacji mięśniowych. Należy pamiętać, iż tego typu masaż najlepiej wykonuje się na płaskiej, jednolitej powierzchni np. panelach lub macie treningowej. Automasaż piłeczką na dywanie lub wykładzinie to zły problem, gdyż siła tarcia uniemożliwia poruszanie ciała po piłce. W czasie wykonywania kolejnych ćwiczeń warto również pamiętać, aby masować jedynie mięśnie oraz tzw. punkty spustowe, czyli te, które dają największy ból (są najbardziej spięte). Omijać należy za to okolice stawów i kości, gdyż działanie w tych miejscach wiąże się dużym bólem i jest zupełnie bezcelowe.

Na co pomaga piłeczka fitness?

Stałe stosowanie piłeczki do masażu pomaga wyeliminować przede wszystkim bóle spowodowane aktywnością fizyczną, zwane potocznie “zakwasami”. Przydaje się ono również w sytuacjach, gdy nasze mięśnie spięte są przez czynności dnia codziennego – wykonywanie tych samych ruchów, siedzenie bądź stanie w jednej pozycji ciała. Piłeczki do masażu aktywują mięśnie wyłączone oraz rozluźniają nadmiernie napięte obszary naszych powięzi. Dzięki nim możemy przywrócić prawidłową postawę ciała, odkryć na nowo zapomniane w naszym ciele mięśnie oraz pobudzić do pracy partie, które przestały pracować ze względu na styl życia. Ważne jednak, aby przy korzystaniu z piłeczki do masowania zachować systematyczność. 


Więcej Ukryj

Favorites