Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0

Rowery treningowe leżące

Rower treningowy poziomy (nazywany również rowerkiem leżącym) to znakomita alternatywa dla tradycyjnych rowerów treningowych. Daje on możliwość ćwiczenia wszystkim tym, którzy odczuwają dolegliwości bólowe na standardowym sprzęcie fitness oraz może służyć jako urozmaicenie treningowe. Warto jednak pamiętać, iż ze względu na duże gabaryty, nie będzie nadawał się do wszystkich domów lub mieszkań. Przed jego zakupem należy sprawdzić, czy dysponujemy odpowiednią przestrzenią treningową. Jeśli tak, czeka nas naprawdę przyjemny i odprężający trening!

Kto może ćwiczyć na rowerku poziomym?

Trening na rowerku poziomym dedykowany jest wszystkim tym, którzy nie mogą lub nie chcą ćwiczyć na rowerach stacjonarnych pionowych. Główna grupą docelową są osoby ze schorzeniami kręgosłupa, u których stan zdrowia wyklucz długotrwałe siedzenie na wąskim siodełku bez oparcia. Oprócz nich z roweru poziomego skorzystają osoby starsze, a także otyłe. Będą one mogły ćwiczyć w komfortowych warunkach, nie martwiąc się o swoje bezpieczeństwo. Budowa roweru poziomego z oparciem jest bowiem dostosowana do ochrony kręgosłupa (głównie odcinka lędźwiowego), a także utrzymywania stabilnej pozycji siedzącej lub leżącej. 

Rower treningowy leżący – zalety

Jeśli jesteś w grupie osób, które nie mogą ćwiczyć na standardowym sprzęcie stacjonarnym fitness, rowerek poziomy będzie dla Ciebie znakomitym urządzeniem do realizowania pełnoprawnych treningów cardio. Wśród zalet rowerków stacjonarnych tego typu można wyróżnić niesamowity poziom komfortu oraz ochrony ćwiczącego. Najlepsze modele posiadają udogodnienia w formie systemów regulujących, antypoślizgowych pedałów, mat amortyzujących czy uchwytów na bidon. Ponadto, rowery stacjonarne leżące posiadają komputery treningowe, które umożliwiają pomiar najważniejszych parametrów treningowych, a także ćwiczenia w ramach zróżnicowanych programów.

Rower poziomy – jak ćwiczyć?

Ćwiczenia na rowerze pionowym przede wszystkim odciążają kręgosłup, gdyż wykonujemy je w pozycji siedzącej lub leżącej. Trening na tego typu sprzęcie nie różni się od treningu na klasycznym rowerku stacjonarnym. Nie zastąpi on masaży i ćwiczeń na mięśnie głębokie. Będzie jednak w pełni realizował założenia treningów cardio. Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy dopasować sprzęt do naszych indywidualnych potrzeb. W przypadku rowerka stacjonarnego poziomego będzie to przede wszystkim ustawienie siedziska oraz oparcia. Jeśli chcemy, możemy również rozścielić pod urządzeniem specjalną matę amortyzującą, która wytłumia dźwięki i drgania podczas ćwiczeń. Trening możemy wykonać z użyciem zintegrowanego komputera bądź samodzielnie. Podczas ćwiczenia warto jednak korzystać z sensorów mierzących nasze parametry życiowe (m.in. puls). Wiedza ta pozwoli na efektywne korzystanie z roweru poziomego, ciągłą progresję, a także satysfakcję z aktywności. 

Rower treningowy poziomy – jakie mięśnie pracują?

Rower treningowy leżący, tak jak inne maszyny tego typu, służy przede wszystkim do trenowania dolnych partii mięśniowych. Za jego pomocą wysmuklimy nogi – uda i łydki, a także zbudujemy solidne podstawy do treningów siłowych. Ponadto, ćwicząc regularnie na rowerku poziomym wzmacniamy mięśnie stabilizujące całe ciało oraz mięśnie brzucha, a także mięśnie pośladkowe. Ważne, że podczas treningów tego typu sprzęcie fitness leżącym odciążamy kręgosłup. W ten sposób możemy ćwiczyć dłużej, nie martwiąc się o prawidłową postawę lub ułożenie naszego ciała. Przed każdym treningiem warto pamiętać o skutecznej rozgrzewce, w ramach której wykonamy mobilizacje i rozciągania poszczególnych mięśni. Tylko te, które nie będą spięte, nadmiernie pobudzone i odpowiednio rozciągnięte zaczną pracować na pełnych obrotach, wykonując swoją fizjologiczną pracę. 

Rower poziomy – efekty treningu

Efekty treningu na rowerze stacjonarnym poziomym zależą od kilku czynników. Przede wszystkim:

  • zaangażowania osoby ćwiczącej – liczy się przede wszystkim regularność połączona z wewnętrzną motywacją,
  • diety towarzyszącej – odpowiednio zbilansowanej i zawierającej najważniejsze składniki pokarmowe,
  • techniki wykonywanych ćwiczeń – najważniejszy jest prawidłowy tor ruchu, utrzymywanie napięcia poszczególnych mięśni, a także pamiętanie o oddechu,
  • określenia celu końcowego – tylko wykonywanie przemyślanych i skonkretyzowanych ćwiczeń przybliży nas do jasno określonego celu.

Zauważalne efekty ćwiczeń na rowerku treningowym leżącym odnotujemy w kwestii naszej kondycji, wytrzymałości oraz wydolności. Z pewnością poprawi się również muskulatura naszych dolnych partii mięśniowych, a tempo spalania kalorii w przypadku redukcji wzrośnie znacząco. Jeśli oczekujemy dodatkowych efektów, warto przemyśleć włączenie do planu treningowego również ćwiczeń siłowych, a także aktywności związanych z mobilizacją oraz rozciąganiem poszczególnych mięśni. 

Rower treningowy poziomy (nazywany również rowerkiem leżącym) to znakomita alternatywa dla tradycyjnych rowerów treningowych. Daje on możliwość ćwiczenia wszystkim tym, którzy odczuwają dolegliwości bólowe na standardowym sprzęcie fitness oraz może służyć jako urozmaicenie treningowe. Warto jednak pamiętać, iż ze względu na duże gabaryty, nie będzie nadawał się do wszystkich domów lub mieszkań. Przed jego zakupem należy sprawdzić, czy dysponujemy odpowiednią przestrzenią treningową. Jeśli tak, czeka nas naprawdę przyjemny i odprężający trening!

Kto może ćwiczyć na rowerku poziomym?

Trening na rowerku poziomym dedykowany jest wszystkim tym, którzy nie mogą lub nie chcą ćwiczyć na rowerach stacjonarnych pionowych. Główna grupą docelową są osoby ze schorzeniami kręgosłupa, u których stan zdrowia wyklucz długotrwałe siedzenie na wąskim siodełku bez oparcia. Oprócz nich z roweru poziomego skorzystają osoby starsze, a także otyłe. Będą one mogły ćwiczyć w komfortowych warunkach, nie martwiąc się o swoje bezpieczeństwo. Budowa roweru poziomego z oparciem jest bowiem dostosowana do ochrony kręgosłupa (głównie odcinka lędźwiowego), a także utrzymywania stabilnej pozycji siedzącej lub leżącej. 

Rower treningowy leżący – zalety

Jeśli jesteś w grupie osób, które nie mogą ćwiczyć na standardowym sprzęcie stacjonarnym fitness, rowerek poziomy będzie dla Ciebie znakomitym urządzeniem do realizowania pełnoprawnych treningów cardio. Wśród zalet rowerków stacjonarnych tego typu można wyróżnić niesamowity poziom komfortu oraz ochrony ćwiczącego. Najlepsze modele posiadają udogodnienia w formie systemów regulujących, antypoślizgowych pedałów, mat amortyzujących czy uchwytów na bidon. Ponadto, rowery stacjonarne leżące posiadają komputery treningowe, które umożliwiają pomiar najważniejszych parametrów treningowych, a także ćwiczenia w ramach zróżnicowanych programów.

Rower poziomy – jak ćwiczyć?

Ćwiczenia na rowerze pionowym przede wszystkim odciążają kręgosłup, gdyż wykonujemy je w pozycji siedzącej lub leżącej. Trening na tego typu sprzęcie nie różni się od treningu na klasycznym rowerku stacjonarnym. Nie zastąpi on masaży i ćwiczeń na mięśnie głębokie. Będzie jednak w pełni realizował założenia treningów cardio. Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy dopasować sprzęt do naszych indywidualnych potrzeb. W przypadku rowerka stacjonarnego poziomego będzie to przede wszystkim ustawienie siedziska oraz oparcia. Jeśli chcemy, możemy również rozścielić pod urządzeniem specjalną matę amortyzującą, która wytłumia dźwięki i drgania podczas ćwiczeń. Trening możemy wykonać z użyciem zintegrowanego komputera bądź samodzielnie. Podczas ćwiczenia warto jednak korzystać z sensorów mierzących nasze parametry życiowe (m.in. puls). Wiedza ta pozwoli na efektywne korzystanie z roweru poziomego, ciągłą progresję, a także satysfakcję z aktywności. 

Rower treningowy poziomy – jakie mięśnie pracują?

Rower treningowy leżący, tak jak inne maszyny tego typu, służy przede wszystkim do trenowania dolnych partii mięśniowych. Za jego pomocą wysmuklimy nogi – uda i łydki, a także zbudujemy solidne podstawy do treningów siłowych. Ponadto, ćwicząc regularnie na rowerku poziomym wzmacniamy mięśnie stabilizujące całe ciało oraz mięśnie brzucha, a także mięśnie pośladkowe. Ważne, że podczas treningów tego typu sprzęcie fitness leżącym odciążamy kręgosłup. W ten sposób możemy ćwiczyć dłużej, nie martwiąc się o prawidłową postawę lub ułożenie naszego ciała. Przed każdym treningiem warto pamiętać o skutecznej rozgrzewce, w ramach której wykonamy mobilizacje i rozciągania poszczególnych mięśni. Tylko te, które nie będą spięte, nadmiernie pobudzone i odpowiednio rozciągnięte zaczną pracować na pełnych obrotach, wykonując swoją fizjologiczną pracę. 

Rower poziomy – efekty treningu

Efekty treningu na rowerze stacjonarnym poziomym zależą od kilku czynników. Przede wszystkim:

  • zaangażowania osoby ćwiczącej – liczy się przede wszystkim regularność połączona z wewnętrzną motywacją,
  • diety towarzyszącej – odpowiednio zbilansowanej i zawierającej najważniejsze składniki pokarmowe,
  • techniki wykonywanych ćwiczeń – najważniejszy jest prawidłowy tor ruchu, utrzymywanie napięcia poszczególnych mięśni, a także pamiętanie o oddechu,
  • określenia celu końcowego – tylko wykonywanie przemyślanych i skonkretyzowanych ćwiczeń przybliży nas do jasno określonego celu.

Zauważalne efekty ćwiczeń na rowerku treningowym leżącym odnotujemy w kwestii naszej kondycji, wytrzymałości oraz wydolności. Z pewnością poprawi się również muskulatura naszych dolnych partii mięśniowych, a tempo spalania kalorii w przypadku redukcji wzrośnie znacząco. Jeśli oczekujemy dodatkowych efektów, warto przemyśleć włączenie do planu treningowego również ćwiczeń siłowych, a także aktywności związanych z mobilizacją oraz rozciąganiem poszczególnych mięśni. 

Więcej Ukryj

Ulubione