DARMOWA DOSTAWA - tylko 5 grudnia Nie przegap okazji
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0

Piłki gimnastyczne

Piłki gimnastyczne

Dobrej jakości piłka gimnastyczna znakomicie wpływa na ogólny rozwój ciała oraz samopoczucie. Sprawdza się szczególnie dobrze podczas ćwiczeń mięśni stabilizacyjnych i głębokich. Najlepsze piłki gimnastyczne znajdziesz w sklepie Hop-Sport, gdzie do każdej dołączamy wygodną i uniwersalną pompkę, która umożliwia szybkie pompowanie. Jeśli szukasz sposobu na rozbudowanie treningu jogi czy pilatesu, koniecznie rozważ zakup piłki fitness. Dzięki niej aktywujesz zapomniane mięśnie i zaczniesz walczyć z siedzącym trybem życia! 

Piłka do gimnastyki – jaki rozmiar wybrać?

Aby móc czerpać radość z ćwiczeń na piłce gimnastycznej i wykonywać je poprawnie, należy wybrać odpowiedni produkt. W przypadku akcesorium, jakim jest piłka fitness liczy się przede wszystkim jej rozmiar. Najlepiej, jeżeli jest on dopasowany do naszego wzrostu. Ogólnie przyjmuje się, że im jesteśmy wyżsi, tym większa powinna być piłka gimnastyczna

Rozmiar piłki gimnastycznej a wzrost osoby ćwiczącej:

  • wzrost poniżej 140 cm – piłka o średnicy 35 cm,
  • wzrost w przedziale 141 – 150 cm – piłka o średnicy 45 cm,
  • wzrost w przedziale 151 – 165 cm – piłka o średnicy 55 cm,
  • wzrost w przedziale 166 – 175 cm – piłka o średnicy 65 cm,
  • wzrost w przedziale 176 – 190 cm – piłka o średnicy 75 cm,
  • wzrost powyżej 191– piłka o średnicy 85 cm.

Idealne dopasowanie piłki do wzrostu sprawdzisz mierząc kąt pomiędzy tułowiem a udami i kolanami podczas siedzenia na akcesorium. Najlepiej, jeżeli będzie on wynosił co najmniej 90 stopni przy stopach opartych na podłożu.

Czy piłka fitness może pęknąć?

Wiele osób decydujących się na zakup piłki gimnastycznej ma obawy co do tego akcesorium fitness pod względem wytrzymałości. Martwi ich, że piłka może pęknąć podczas siadania lub wykonywania bardziej skomplikowanych ćwiczeń. Prawidłowo użytkowane akcesorium, niezależnie od rodzaju, nie powinno się popsuć. Ta sama zasada dotyczy piłki gimnastycznej, która jest w 100% bezpieczna, jeżeli korzystamy z niej zgodnie z zaleceniami bądź instrukcją obsługi. Owszem, waga osoby ćwiczącej ma znaczenie, jednak najlepsze piłki fitness mogą dźwigać obciążenie nawet do 100 kg. Warto jednak pamiętać, że przed rozpoczęciem jakiegokolwiek treningu na tego typu akcesoriach powinniśmy zasięgnąć opinii lekarza specjalisty co do naszego stanu zdrowia. W szczególności muszą to zrobić kobiety w ciąży, osoby cierpiące na schorzenia układu kostno-stawowego oraz kobiety w ciąży.

Jak ćwiczyć na piłce fitness?

Ćwiczenia wykonywane na piłce fitness mają dodatkową wartość głównie przez fakt, że wykonujemy je na niestabilnym podłożu. Przez to angażują one wiele mięśnie, w tym tych głębokich, odpowiedzialnych za naszą posturę. Mogą je wykonywać osoby o różnym doświadczeniu z treningami, zarówno młodzi, jak i starzy. Wszystko za sprawą prostoty budowy i naturalności ruchów wykonywanych podczas ćwiczeń. Treningi tego typu opierają się głównie na obciążeniu w postaci masy własnego ciała. Na piłce możemy ćwiczyć wszelkiego rodzaju wznosy, zgięcia i wyprosty. Ważne, by w trakcie ruchu pamiętać o napięciu mięśniowym i oddychaniu. Piłkę gimnastyczną możemy potraktować również jako dodatkowe obciążenie i wykonywać z nią przysiady czy przenoszenia ciężaru. 

Trening z piłką gimnastyczną

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną wpływają przede wszystkim na mięśnie głębokie i stabilizujące. Możemy wykonywać je przed treningami zasadniczymi w formie rozgrzewki bądź jako podstawę treningu aktywacyjnego. Trening z piłka fitness znakomicie wpływa na m.in.:

  • wzmocnienie i uelastycznienie wybranych partii mięśniowych,
  • budowanie prawidłowej postawy,
  • poprawę koordynacji ruchowej,
  • zwiększenie ogólnej wytrzymałości organizmu,

Efekty ćwiczeń na piłce pilates odczujesz już po pierwszym treningu, zwłaszcza wtedy, gdy prowadziłeś do tej pory siedzący tryb życia. Aktywowane będą bowiem mięśnie głębokie, uda, brzuch, miednica, a także kręgosłup, które do tej pory nie pracowały u Ciebie w należyty sposób. Ważne, abyś zachował regularność treningów i traktował ćwiczenia z piłką jako naturalną część dnia. 

Do czego może przydać się piłka gimnastyczna?

Z piłki do fitnessu można korzystać na wiele sposobów. Najczęściej wykorzystuje się ją w postaci niestabilnego podparcia w treningach CORE i mięśni głębokich. Piłka gimnastyczna sprawdzi się również znakomicie we wstępnych fazach rozgrzewki mobilizacyjnej. Wystarczy, że położysz się na niej i poczujesz, jak Twój kręgosłup rozciąga się, przestrzenie między kręgami rozszerzają się, a Twoje ciało przenika ulga. Piłka gimnastyczna to kapitalny sprzęt do wszelkiego typu ćwiczeń jogi, stretchingu czy pilatesu, w których liczy się przywracanie naturalnych krzywizn kręgosłupa oraz mobilizacja zastanych mięśni. Innym pomysłem na jej wykorzystanie jest użycie akcesorium w formie siedziska. Siedzenie na piłce fitness wymusza balans całego ciała, a więc aktywność mięśni (m.in. bioder i kolan), które w trakcie standardowego spoczynku nie wykonują żadnej pracy. W ten sposób możesz znakomicie korygować postawę i wpływać na swój organizm również w przypadku biernych zajęć. Piłka fitness nadaje się idealnie do siedzenia przy biurku (np. podczas odrabiania lekcji czy pracy), jak i wypoczywania (czytanie książki, oglądanie filmu lub serialu). 

Favorites